Welkom, Gasten
Gebruikersnaam: Wachtwoord: Onthoud mij
  • Pagina:
  • 1

Onderwerp: Betaling studiekosten na contactbreuk?

Betaling studiekosten na contactbreuk? 7 jaren 2 maanden geleden #75

• Papa Rumbeke
  • Papa Rumbeke's Profielfoto
Beste,

Situatieschets:
Gescheiden in 2006, drie dochters (18j, 15j, 11j) met onderlinge toestemming via notaris.
In akte staan allimentatiegelden vermeld + betaling helft studiekosten vanaf hoger onderwijs.

Nu heb ik als papa reeds 3 jaar geen contact meer met mijn oudste dochter (zij heeft zelf alle contact verbroken). Ik heb de afgelopen 3 jaar geen medezeggenschap meer gehad in haar studies, resultaten,... Nu mijn oudste dochter vanaf komend schooljaar haar hogere studies aanvat, krijg ik van mijn ex nu allemaal rekeningen met schoolkosten, boekenkosten, laptop, vervoerkosten,... Terwijl ik ook hier weer geen medezeggenschap had in haar studiekeuze, keuze van school,...

Ben ik nu wettelijk verplicht om al deze kosten mee te helpen dragen, zelf al heeft mijn oudste dochter alle contact verbroken en ik in niks nog medezeggenschap heb (hoewel het in de notariële akte anders vermeld staat)?

Graag een antwoord aub,
Een radeloze papa.

Betaling studiekosten na contactbreuk? 5 jaren 6 maanden geleden #162

• Anoniem
  • Anoniem's Profielfoto
beste

de situatie is heel herkenbaar.
al sinds augustus 2007 geen contact meer met mijn 3 dochters. zelfs rechtzaak erbij gehad met valse beschuldigingen die ex-partner gebruikte om het contact te verbreken.
ondanks wat er in de originele scheidingsakte stond , wordt er niks meegedeeld naar mij toe over welke studies , waar ze zelfs zijn enz.

elke zoektocht naar rechten als papa , contact met kinderen , zonder daarbij weer eens jaren hoop leugens te meoeten aanhoren op het gerecht , kwam steeds op hetzelfde punt uit: "als papa heb je blijkbaar geen rechten" , je kan enkel de situatie ondergaan , en betalen.

er zijn heel wat vaders in soortgelijke situaties , die emotioneel elke dag gekraakt worden door de confrontatie met het feit dat ze hun kinderen niet meer zien ,en kunnen hun rechten niet laten gelden zonder daarvoor de gerechtelijke procedures te doorlopen , die jaren kunnen aanslepen , en uiteindelijk dan doordat de kinderen ondertussen meerderjarig zijn, niks hebben opgebracht.

overal op forums , sites , hoor je alarmkreten van vaders om hun ook te horen , dat hun recht als vader wordt gerespecteerd.
je kan enkel berusten in wat er nog is , de rest van je leven geen contact meer hebben met je eigen kinderen , door een ex-partner die er alles voor over had , zelfs leugens tot in hoger beroep , om het alleenrecht op te eisen voor de kinderen.
  • Pagina:
  • 1
Moderators: flexvia, rene.kumpen, lucvdrBE
Tijd voor maken pagina: 0.111 seconden

Nieuws

Op de hoogte blijven van het laatste nieuws doe je hier ...
Lees meer ...

Forum

U heeft een vraag? U wil een antwoord? Of u heeft een antwoord op een vraag? Bezoek het forum, toegankelijk voor iedereen.

Bemiddelaars in je buurt

Op zoek naar een bemiddelaar in uw regio? Selecteer: Antwerpen, Limburg, Hoofdstedelijk Gewest Brussel, Oost-VlaanderenVlaams-BrabantWest-Vlaanderen.

Kalender

Een overzicht van alle ingezonden en eigen activiteiten.
Lees meer

aia
Bemiddeling vzw maakt deel uit vanthe Association for International Arbitration (AIA)
x

Deze website maakt gebruik van cookies. Door verder te surfen, stemt u in met het gebruik ervan. Meer informatie, klik hier.