Welkom, Gasten
Gebruikersnaam: Wachtwoord: Onthoud mij
  • Pagina:
  • 1

Onderwerp: goederenovereenkomst

goederenovereenkomst 7 jaren 3 maanden geleden #67

• Tine
  • Tine's Profielfoto
Mijn man en ik willen scheiden met onderlinge toestemming en hebben min of meer akkoorden voor wat we in onze EOT willen. We hebben ook een akkoord bereikt over onze goederen, maar in ons geval zijn de 'goederen' meer schuld dan bezitting.
Daarom is het onderdeel van de overeenkomst met betrekking tot de goederen van heel groot belang voor ons, en ook voor onze eventuele nieuwe relaties.
Op jullie informatiepagina's lees ik dat we na de echtscheiding nog naar een notaris zouden moeten om een notariËle te laten maken. Maar notarissen zijn duur en we hebben al zoveel schulden.
Kunnen we niet aan de rechtbank vragen om ook het deel mbt de goederen te bekrachtigen?

Re:goederenovereenkomst 7 jaren 2 maanden geleden #71

• Ingrid Larik (Flexvia)
  • Ingrid Larik (Flexvia)'s Profielfoto
Een goederenovereenkomst - in EOT - opgesteld door de partijen zelf, kan enkel aan de rechtbank voorgelegd worden als deze beantwoordt aan de vormvoorwaarden en binnen de wettelijke krijtlijnen blijft.

Regelingen ivm eigendom van onroerend goed zoals huis, grond (inbreng, andere verdeling etc.) of ivm hypothecaire kredieten (overname lening, terugbetaling (deels) door derden etc.)dienen steeds via notariële akte geregeld te worden. Daar kan je niet te buiten, dat is een wettelijke verplichting.
  • Pagina:
  • 1
Moderators: flexvia, rene.kumpen, lucvdrBE
Tijd voor maken pagina: 0.112 seconden

Nieuws

Op de hoogte blijven van het laatste nieuws doe je hier ...
Lees meer ...

Forum

U heeft een vraag? U wil een antwoord? Of u heeft een antwoord op een vraag? Bezoek het forum, toegankelijk voor iedereen.

Bemiddelaars in je buurt

Op zoek naar een bemiddelaar in uw regio? Selecteer: Antwerpen, Limburg, Hoofdstedelijk Gewest Brussel, Oost-VlaanderenVlaams-BrabantWest-Vlaanderen.

Kalender

Een overzicht van alle ingezonden en eigen activiteiten.
Lees meer

aia
Bemiddeling vzw maakt deel uit vanthe Association for International Arbitration (AIA)
x

Deze website maakt gebruik van cookies. Door verder te surfen, stemt u in met het gebruik ervan. Meer informatie, klik hier.