Welkom, Gasten
Gebruikersnaam: Wachtwoord: Onthoud mij
  • Pagina:
  • 1

Onderwerp: Nalatenschap

Nalatenschap 9 jaren 4 maanden geleden #22

• Paula
  • Paula's Profielfoto
Mijn ouders zijn overleden en de nalatenschp moet worden verdeeld
Jaren terug hebben mijn broer en mijn zuster een mooi stuk bouwgrond gekregen ,dit werd opgemaakt door een notaris met een akte van schenking
Volgens de notaris moeten die gronden aan de huidige waarden worden afgetrokken van hun deel.Maar ze zijn niet akkoord. Wie kan er mij het juiste antwoord geven?
Zij hebben zelf al een notaris en die zou het in der minne wllen regelen,maar hij laat me niets weten.

Re:Nalatenschap 9 jaren 3 maanden geleden #25

Goedenavond,

Ik kom nu pas even kijken op het forum maar een 1ste goede raad die ik u kan geven, is werken met een eigen notaris. U onderneemt best zelf actie.

Hij kan
1. u correcte juridische informatie geven
2. uw belangen behartigen gezien het blijkbaar de notaris van uw broer of zus is..en er al over 'in der minne' wordt gesproken.

Wanneer u alle info heeft, kan u pas tot een consensus komen.

Laat u maar weten of er zo schot in de zaak komt.

mvg,
Ingrid Larik

Re:Nalatenschap 9 jaren 3 maanden geleden #26

• KUMPEN RENE
  • KUMPEN RENE's Profielfoto
1. u dient na te gaan of de schenking vooruit en buiten deel geschonken werd (boven het kindsdeel) ofwel in mindering komt op het kindsdeel (ook de reserve genoemd)

2. op alle schenkingen die aan inbreng onderhevig zijn kan de wettelijke intrest aangerekend worden vanaf datum overlijden op de waarde van de grond op datum overlijden zelf en in de toestand waarop de grond zich bevond op datum schenking

3. een notaris zal dit geschil enkel kunnen voorleggen aan de familie in de hoop dat zijn advies gevolgd wordt.

4. een advocaat kan u bijstaan in de verdediging van uw belangen om de toepassing van de wet af te dwingen ( www.argusadvocaten.be )
  • Pagina:
  • 1
Moderators: flexvia, rene.kumpen, lucvdrBE
Tijd voor maken pagina: 0.121 seconden

Nieuws

Op de hoogte blijven van het laatste nieuws doe je hier ...
Lees meer ...

Forum

U heeft een vraag? U wil een antwoord? Of u heeft een antwoord op een vraag? Bezoek het forum, toegankelijk voor iedereen.

Bemiddelaars in je buurt

Op zoek naar een bemiddelaar in uw regio? Selecteer: Antwerpen, Limburg, Hoofdstedelijk Gewest Brussel, Oost-VlaanderenVlaams-BrabantWest-Vlaanderen.

Kalender

Een overzicht van alle ingezonden en eigen activiteiten.
Lees meer

aia
Bemiddeling vzw maakt deel uit vanthe Association for International Arbitration (AIA)
x

Deze website maakt gebruik van cookies. Door verder te surfen, stemt u in met het gebruik ervan. Meer informatie, klik hier.