Welkom, Gasten
Gebruikersnaam: Wachtwoord: Onthoud mij
  • Pagina:
  • 1

Onderwerp: Bijeenkomst familie.

Bijeenkomst familie. 6 jaren 1 maand geleden #154

• Rafke
  • Rafke's Profielfoto
Geachte,

Moeder zit nu in het Home.
Ik ben de jongste van 8 kinderen en kom volgende week samen met de rest van de kinderen.
Ik doen de betalingen van Moeder en heb de overschrijvingpapier en de rekeninguitreksels.
Nu vragen ze aan mij kan je volgende week alle documenten en rekeninguitreksel meebrengen.
Moeder is niet dement, ik heb niets fout gedaan maar al die papieren afgeven zou ik niet leuk vinden enkel aan een bewindvoerder.
Wat zou ik best doen?

Alvast bedankt Rafke

Bijeenkomst familie. 6 jaren 1 maand geleden #155

Beste Raf

Om goed op uw vraag te kunnen antwoorden, zal ik u eerst nog wat vragen moeten stellen want er is hier geen simpel antwoord op te geven.

Uiteraard hebben de andere kinderen recht op inzage in alle documenten en uitgaven.
Je kan ze een kopie bezorgen. De vraag is: heb jij ooit uitdrukkelijk van je moeder de vraag gekregen om haar belangen te behartigen - op papier - en werd dit besproken met je broers en zussen ?

Blijkbaar is er nu sprake van een bewindvoerder..hoezo ? Is je moeder dan niet meer handelingsbekwaam ? is ze ziek ? En wie zou de rol van bewindvoerder op zich nemen ? een advocaat ? iemand van de familie ?....

Ik kan je alleen aanraden - in deze fase - om een open gesprek aan te gaan, in het belang van je moeder. Indien je vreest dat dit niet mogelijk is met je broers en zussen, kan je hen voorstellen dit bij de notaris te laten plaats vinden of met een bemiddelaar zodat het gesprek in goede banen wordt geleid.

mvg
Ingrid

Bijeenkomst familie. 6 jaren 1 maand geleden #156

• Rafke
  • Rafke's Profielfoto
Beste Ingrid,

Ik heb nooit de toestemming gekregen op papier van moeder.
Maar haar rekeninguittreksels aan al de kinderen zo maar geven de originele.
Moeder is nog altijd baas over haar eigen rekening, ik kan toch ook niet de rekeninguittreksels vragen van zuster of broers?
Moeder kan zelf niet meer schrijven maar is niet dement.
Ik geef niet graag iedereen zo maar de rekeninguittreksels er zit niet fout in maar is raar.

Groetjes Rafke
  • Pagina:
  • 1
Moderators: flexvia, rene.kumpen, lucvdrBE
Tijd voor maken pagina: 0.136 seconden

Nieuws

Op de hoogte blijven van het laatste nieuws doe je hier ...
Lees meer ...

Forum

U heeft een vraag? U wil een antwoord? Of u heeft een antwoord op een vraag? Bezoek het forum, toegankelijk voor iedereen.

Bemiddelaars in je buurt

Op zoek naar een bemiddelaar in uw regio? Selecteer: Antwerpen, Limburg, Hoofdstedelijk Gewest Brussel, Oost-VlaanderenVlaams-BrabantWest-Vlaanderen.

Kalender

Een overzicht van alle ingezonden en eigen activiteiten.
Lees meer

aia
Bemiddeling vzw maakt deel uit vanthe Association for International Arbitration (AIA)
x

Deze website maakt gebruik van cookies. Door verder te surfen, stemt u in met het gebruik ervan. Meer informatie, klik hier.